3η Εβδομάδα Φεβρουαρίου 2023

 

Νομοθεσία

Ψήφιση Ν. 5013/23

Με το άρθρο 31 του ψηφισθέντος (με σκοπό την συμμόρφωση της διοίκησης με την υπ' αρ. 2377/2022 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικράτειας) Ν. 5013/23 (ΦΕΚ 12/19.01.2023 τεύχος Α’) τροποποιείται το άρθρο 72 του Ν.3852/10 (Καλλικράτης), όσον αφορά τις αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής, μέρος των οποίων με μεταφέρεται και αποτελεί αρμοδιότητα πλέον των Δημοτικών Συμβουλίων.

Με το Άρθρο 32 Ν. 5013/23 («Συγκρότηση και εκλογή οικονομικής επιτροπής και επιτροπής ποιότητας ζωής δήμων - Τροποποίηση παρ. 2 και 7 άρθρου 74 ν. 3852/2010»), η παρ. 2 του άρθρου 74 του ν. 3852/2010 (Α'82) τροποποιείται α) στο πρώτο εδάφιο, ως προς τη θητεία της οικονομικής επιτροπής και της επιτροπής ποιότητας ζωής και β) στο δεύτερο εδάφιο, ως προς τον χρόνο διεξαγωγής της εκλογής των μελών τους.

Με το Άρθρο 33 Ν. 5013/23 («Αρμοδιότητες του περιφερειακού συμβουλίου - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 163 ν. 3852/2010»), στην παρ. 1 του άρθρου 163 του ν. 3852/2010 (Α' 82) προστίθενται περ. ιγ) έως ιη).

Με το Άρθρο 34 Ν. 5013/23 («Συγκρότηση και εκλογή Οικονομικής Επιτροπής Περιφερειών») τροποποιείται η παρ. 2 και 7 άρθρου 175 ν. 3852/2010, ενώ με το Άρθρο 35 Ν. 5013/23 («Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής Περιφερειών) τροποποιείται η παρ. 1, αντικαθίσταται η παρ. 2 και προστίθεται παρ. 4 στο άρθρο 176 του ν. 3852/2010.

Διεξαγωγή 5ης συνεδρίας - διάλεξης

Την Τετάρτη 15/02/2023 και ώρα 09.00 – 12.00 π.μ. διοργανώθηκε η 5η Εκπαιδευτική συνεδρία - διάλεξη, παρουσιάσθηκαν και αναλύθηκαν θέματα που αφορούν στα εξής:

Ώρες 09.00 – 10.00 π.μ. : «Μεταφορά αρμοδιοτήτων επί ΔΣ Έργων και Μελετών από την Οικονομική Επιτροπή Δήμων και Περιφερειών στα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια»

Ώρες 10.00 – 12.00 π.μ.: «Διαδικασίες Επίβλεψης-Νέο πλαίσιο με τον Ν. 4782/2021 – Υποδείγματα – Σχετική Νομολογία » (Μέρος ΙΙΙ)

ενώ παρουσιάσθηκαν και δόθηκαν σχετικά υποδείγματα

Συνημμένα

Κατάργηση αρμοδιοτήτων της ΟΕ και μεταφορά αυτών στο ΔΣ (σε .pdf)

Ρήτρα πρόσθετης καταβολής (πριμ)

Έλεγχος χρονικής εξέλιξης Έργου (Μέρος ΙΙ)Υποκατάσταση – Υπεργολαβία - Κατασκευαστική Κ-Ξ (σε .pdf)Υποκατάσταση – Υπεργολαβία - Κατασκευαστική Κ-Ξ (σε .pdf)

Υποκατάσταση – Υπεργολαβία - Κατασκευαστική Κ-Ξ

 

Απάντηση σε Ερώτημα Συνδρομητή

Αναμονή σε Προδικαστική Προσφυγή κατά της απόφασης της ΕΑΔΗΣΥ

Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι για έναν διαγωνισμό που έχουμε:

Κατατέθηκε Προδικαστική Προσφυγή στην ΕΑΔΗΣΥ κατά απόφασης του φορέα μας που έκανε αποδεκτό το πρακτικό αποσφράγισης και ελέγχου προσφορών. Η ΕΑΔΗΣΥ έκανε εν μέρει αποδεκτή την προσφυγή. Απορρίφθηκαν οι προσφορές κάποιων συμμετεχόντων αλλά όχι του προσωρινού αναδόχου. Εμείς συνεχίσαμε την διαγωνιστική διαδικασία με πρόσκληση για κατάθεση δικαιολογητικών και σύνταξη του σχετικού πρακτικού ελέγχου τους.

Η προσφεύγουσα κατέφυγε στο Διοικητικό Εφετείο κατά της απόφασης της ΕΑΔΗΣΥ.

Σύμφωνα με το άρθρο 372 του ν. 4412/16 πρέπει να σταματήσω τη διαγωνιστική διαδικασία για 15 μέρες; Είχα το πρακτικό κατακύρωσης έτοιμο για έγκριση από το ΔΣ. Η εκδίκαση της αίτησης αναστολής θα πραγματοποιηθεί στις 16/03/2023. Να μην το στείλω ΔΣ για έγκριση; Πρέπει να ορίσουμε δικηγόρο για την υπόθεση; Ποιές πρέπει να είναι οι ενέργειες από την πλευρά μας;

Απάντηση:

Σύμφωνα με το άρθρο 372 του ν. 4412/16, εάν έχει κατατεθεί προσφευγή στην ΕΑΔΗΣΥ, θα πρέπει να σταματήσετε τη διαγωνιστική διαδικασία για 15 μέρες. Ταξινομημένα, όπως περιγράφεται στο άρθρο, θα πρέπει να σταματήσετε κάθε ενέργεια σε σχέση με την διαγωνιστική διαδικασία για 15 μέρες εντός του Διαγωνισμού.

Δεν πρέπει να στείλετε το πρακτικό κατακύρωσης στο ΔΣ για έγκριση, επειδή δεν μπορείτε να συνεχίσετε την διαγωνιστική διαδικασία εντός της περιόδου αναστολής. Εάν επιθυμείτε, μπορείτε να ορίσετε ένα δικηγόρο για να σας βοηθήσει να υποστηρίξετε την περίπτωσή σας στην ΕΑΔΗΣΥ και/ή στο Διοικητικό Εφετείο.

 

Νομολογία

Παροχή Ταχυδρομικών Υπηρεσιών

Απόφαση 1663/2021 Τμήμα 7

Παροχή Ταχυδρομικών Υπηρεσιών περισυλλογής, μεταφοράς, διαλογής και διανομής ταχυδρομικών αποστολών. Υποβολή εμπιστευτικών πληροφοριών. Οι φορείς παροχής καθολικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, έχουν υποχρέωση να υποβάλλουν προς έγκριση στην Ε.Ε.Τ.Τ. σχέδιο του εσωτερικού λογιστικού και κοστολογικού τους συστήματος, η οποία δύναται να λαμβάνει υπόψη της τις έννοιες του Μέσου Αποφεύξιμου Κόστους (ΜΑΚ) και του Μέσου Μακροπρόθεσμου Επαυξητικού Κόστους (ΜΜΕΚ). Ο υπολογισμός των τιμών των ανωτέρω δεικτών συναρτάται με πλήθος κοστολογικών/λογιστικών και εν γένει οικονομικών, αλλά και άλλων στοιχείων (προσωπικό, διαθέσιμες υποδομές, συνθήκες αγοράς), τα οποία, εφόσον ζητηθούν, κατατίθενται εμπιστευτικά στην Ε.Ε.Τ.Τ., που διαθέτει τα εχέγγυα διασφάλισης της προστασίας του επιχειρηματικού απορρήτου των εν λόγω στοιχείων. Η τελευταία και μόνο, ως αρμόδια ρυθμιστική αρχή και αρχή ανταγωνισμού στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών/ταχυδρομείου, διαθέτει την τεχνογνωσία για τον κοστολογικό έλεγχο των τιμών των παρόχων καθολικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, που υπόκεινται στην εποπτεία της και δύναται να αμφισβητήσει τις τιμές των ΜΑΚ και ΜΜΕΚ και να υποδείξει τον ενδεδειγμένο τρόπο κοστολόγησης, σε αυτήν δε εναπόκειται να αποφανθεί εάν μία πρακτική στην αγορά των ταχυδρομείων βλάπτει τον ελεύθερο ανταγωνισμό και, ως εκ τούτου, συνιστά παράνομη ανταγωνιστική πρακτική. Εν προκειμένω, η αναθέτουσα αρχή, ακόμη κι αν ετίθεντο ενώπιόν της συγκεκριμένα αριθμητικά δεδομένα που ελήφθησαν υπόψη για τον υπολογισμό των τιμών των ΜΑΚ και ΜΜΕΚ, δεν είχε την τεχνογνωσία, αλλά ούτε και την αρμοδιότητα να αμφισβητήσει το ύψος των εν λόγω τιμών, καθόσον τούτο ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Ε.Ε.Τ.Τ.∙ περαιτέρω, τα σχετικά με το κοστολογικό σύστημα στοιχεία τίθενται εμπιστευτικά στη διάθεση της Ε.Ε.Τ.Τ., προς τον σκοπό της διαφύλαξης του επιχειρηματικού απορρήτου, επομένως, δεν υφίστατο κατ' αρχήν υποχρέωση να αποκαλύφθούν τα στοιχεία αυτά που καλύπτονται από το επιχειρηματικό απόρρητο, τα οποία, άλλωστε η αναθέτουσα αρχή δεν θα μπορούσε να αμφισβητήσει, οπότε ουδεμία πλημμέλεια εμφιλοχώρησε στην επίμαχη διαδικασία. Δέχεται προσφυγή ανάκλησης.

Αποκατάσταση βλαβών από κυκλώνα σε μονάδες διαχείρισης στερεών αποβλήτων

Απόφαση 1704/2021 Τμήμα 7

Διαδικασία ανάθεσης με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης, λόγω συνδρομής ανωτέρας βίας (άρθρο 32 § 2 περ. γ΄Ν. 4412/2016). Εν προκειμένω, i) Tο περιεχόμενο της υπό ανάθεση υπηρεσίας συναρτάται άμεσα με αποκατάσταση ζημιών που προκλήθηκαν από ακραίο φυσικό γεγονός εντασσόμενο στην έννοια του απολύτως εξωτερικού και αντικειμενικού απρόβλεπτου παράγοντα, μη διαχωριζόμενου εν προκειμένω από την ανωτέρα βία, που καθιστούσε ανέφικτο τον προγραμματισμό των ενεργειών που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των συνεπειών του. ii) Oι επελθούσες ζημιές έχρηζαν άμεσης αντιμετώπισης, λόγω της ιδιοτυπίας των κατεστραμμένων ολικά ή μερικά δεματίων υπολειμμάτων απορριμμάτων στερεών αποβλήτων, συνεπεία της εξ ορισμού αντιμετώπισής τους ως επικίνδυνων για το περιβάλλον και στη δημόσια υγεία αλλά και των εμποδίων που αυτά έθεταν στην απρόσκοπτη χρήση των διαθέσιμων χώρων επεξεργασίας στερεών αποβλήτων. iii) H ανάθεση αφορά αποκλειστικά στην κάλυψη επειγουσών εξαιρετικών και όχι πάγιων αναγκών, iv) H διαδικασία ανάθεσης έλαβε χώρα εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος από την επέλευση της καταστροφής. v) Η διάρκεια της σύμβασης, η οποία ορίζεται ενδεικτικώς ετήσια, εξαρτώμενη από την εξάντληση των προς τακτοποίηση και μεταφορά ποσοτήτων, κρίνεται επίσης ως εύλογη δεδομένου του όγκου και της φύσης αυτών. Περαιτέρω, ορθώς ο ΦοΔΣΑ δεν αιτήθηκε την παροχή σύμφωνης γνώμης της ΕΑΑΔΗΣΥ, καθόσον η περίπτωση αυτή εξαιρείται, κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 2 περ. γ΄ υποπερ. δδ΄ του ν. 4013/2011, από την αρμοδιότητα της ΕΑΑΔΗΣΥ. Τέλος, καθόσον αφορά τις υποτυπώδεις αιτιολογίες της προσφυγής στη διαπραγμάτευση και του ελέγχου των προεκδοθέντων της υποβολής τους δικαιολογητικών της προσφέρουσας, αλλά και την ύστερη συμπλήρωση αυτών, όπως και της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, το Δικαστήριο κρίνει ότι τόσο το Δ.Σ. του ΦοΔΣΑ όσο και η Επιτροπή Διενέργειας της διαπραγμάτευσης δεν υπέπεσαν, κατά τη λήψη των αρχικών απoφάσεων και τη σύνταξη του αρχικού Πρακτικού ελέγχου των δικαιολογητικών σε πρόδηλο σφάλμα εκτίμησης και συνεπώς, δεν επέρχεται, στην προκειμένη περίπτωση, ακυρότητα της ελεγχόμενης διαδικασίας ανάθεσης από τις διαπιστωθείσες από το Κλιμάκιο πλημμελείς αιτιολογίες και ελλείψεις, καθόσον αυτές δεν θέτουν εν αμφιβόλω την αξιοπιστία της όλης διαδικασίας πλήττοντας ουσιωδώς τη νομιμότητά της. Δέχεται προσφυγή ανάκλησης.