4η Εβδομάδα Δεκεμβρίου 2024

 

Νομοθεσία

Ν. 5167/24 (ΦΕΚ 207/Α’) με ρυθμίσεις για προϋποθέσεις ανάληψης έργου και παράταση διατάξεων για τη στελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών που θα αναλαμβάνουν την επίβλεψη των συμβάσεων έργων και μελετών

Δημοσιεύθηκε ο ν. 5167/2024 (ΦΕΚ 207/20.12.2024 τεύχος Α'): «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών και άλλες διατάξεις».

Ο νόμος περιλαμβάνει ρυθμίσεις σχετικά με τα εξής:

Α. Προϋποθέσεις ανάληψης έργου

Με το άρθρο 30 τροποποιείται η περ.  η’ της παρ.  20 του άρθρου 118 του ν.  4472/2017 (Α’  74) και απαλείφεται η προϋπόθεση που αφορά στο όριο ανεκτέλεστου από τους υποψήφιους αναδόχους δημοσίων έργων.

Επιπλέον, με το άρθρο 32 καταργούνται οι κατωτέρω διατάξεις οι οποίες αναφέρονται σε ανεκτέλεστο μέρος εργολαβιών δημοσίων έργων του δημόσιου τομέα ανώτερου από συγκεκριμένα όρια, ως προϋπόθεση για συμμετοχή σε διαγωνισμό δημοσίων έργων:

α) Η παρ. 4 του άρθρου 20 του ν. 3669/2008 (Α’ 116),

β) η παρ. 19 και η περ. θ’ της παρ. 20 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017 (Α’ 74) και

γ) το άρθρο 64 του π.δ. 71/2019 (Α’ 112).

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση η Διοίκηση συμμορφώνεται με την υπ’ αρ. 1271/2024 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, την υπ’ αρ. 419/2023 απόφαση του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, καθώς και τις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις Δ.Ε.Ε. C-27, C-28 & C29/86, με τις οποίες έχει κριθεί ότι οι διατάξεις που αφορούν στο ανεκτέλεστο αντίκεινται εν γένει στις γενικές αρχές που διέπουν τις δημόσιες συμβάσεις, όπως η απαγόρευση των διακρίσεων και οι αρχές της ίσης μεταχείρισης, της ελεύθερης ανάπτυξης του ανταγωνισμού, της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών, της αναλογικότητας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.

Β. Παράταση διατάξεων για τη στελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών που θα αναλαμβάνουν την επίβλεψη των συμβάσεων έργων και μελετών

Με την παρ. 4 του άρθρου 36 παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2025 η καταληκτική ημερομηνία της παρ. 1 του άρθρου 144 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), περί της αναστολής της ισχύος της παρ. 9 του άρθρου 3, της περ. β’ της παρ. 3 και της παρ. 7 του άρθρου 13 του π.δ. 71/2019 (Α’ 112), για τη στελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών που θα αναλαμβάνουν την επίβλεψη των συμβάσεων έργων και μελετών από δημοσίους υπαλλήλους που πρέπει να έχουν τους αναφερόμενους στις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 3, της περ. β’ της παρ. 3 και της παρ. 7 του άρθρου 13 του π.δ. 71/2019 (Α’ 112) τίτλους σπουδών, προκειμένου να συγκεντρωθούν τα δεδομένα και τα στοιχεία αυτών και να γίνει η μετάπτωση στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του Ηλεκτρονικού Μητρώου Συντελεστών Παραγωγής Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων, Μελετών, Τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΟΠΣ ΜΗΤΕ).

 

Νομοθεσία

Υπολογισμός Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για παραδόσεις αγαθών εντός Δεκεμβρίου 2024

Σας ενημερώνουμε ότι με την εκδοθείσα Εγκύκλιο υπ΄αριθ. 102625/23.12.2024 του Υπ. Ανάπτυξης, ανακοινώθηκε ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Δ.Τ.Κ.) που χρησιμοποιείται από τις αναθέτουσες αρχές για τον υπολογισμό της αναπροσαρμογής του τιμήματος συμβάσεων με αντικείμενο την προμήθεια αγαθών, για παραδόσεις που έλαβαν χώρα εντός του μηνός Δεκεμβρίου 2024 κατ’ εφαρμογή των παρ. 9 και 9α του άρθρου 53 του ν.4412/2016.

 

Απάντηση σε ερώτημα συνδρομητή

ΘΕΜΑ : Πληρωμή ΑΕΚΚ

Ερώτηση :

Έχουμε δημοπρατήσει ένα Δημόσιο Έργο στο οποίο δεν υπάρχει Άρθρο για πληρωμή ΑΕΚΚ . Μπορούμε να το πληρώσουμε από το κονδύλι των Απολογιστικών ή να κάνουμε νέα τιμή στον ΑΠΕ;

Απάντηση:

Η επιβάρυνση λόγω της χρηματικής εισφοράς που συνδέεται με τη διαχείριση αποβλήτων (ΑΕΚΚ) δεν εμπίπτει σε καμία από τις ανωτέρω περιπτώσεις εργασιών που μπορούν νομίμως να χαρακτηριστούν απολογιστικές. (438 / 2019 ΕλΣυν Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕλΣυν).

Συνεπώς πρέπει να προβείτε στην σύνταξη της αντίστοιχης νέας τιμής.

Περισσότερα στο site/: Dimosies-symvaseis,gr 

http://dimosies-symvaseis.gr/index.php/nomologia/1215-ektelesi-ergon/nomologia-peri-epimetriseon/nomologia-peri-aekk/938-nomologia-peri-aekk