4η Εβδομάδα Αυγούστου 2024

 

Νομοθεσία

Υπολογισμός Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για παραδόσεις αγαθών εντός Αυγούστου 2024

Κατ’ εφαρμογή των παρ. 9 και 9α του άρθρου 53 του ν.4412/2016 εκδόθηκε η εγκύκλιος 64998/21.08.2024 του Υπ. Ανάπτυξης με την οποία ανακοινώνεται ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Δ.Τ.Κ.) που χρησιμοποιείται από τις αναθέτουσες αρχές για τον υπολογισμό της αναπροσαρμογής του τιμήματος συμβάσεων με αντικείμενο την προμήθεια αγαθών, για παραδόσεις που έλαβαν χώρα εντός του μηνός Αυγούστου 2024 κατ’ εφαρμογή των παρ. 9 και 9α του άρθρου 53 του ν.4412/2016.

Συνημμένα

ΨΣΞ846ΝΛΣΞ-ΚΝΠ

 

Νομολογία

Μη νόμιμες περιπτώσεις  μη υποδιαίρεσης -Μέρος Ι

 

ΕλΣυν Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 28/2013

Προμήθεια καθαριστικών υγρών, σκόνης για πλύσιμο στο χέρι και καθαρισμό ειδών υγιεινής, χαρτιού κουζίνας και υγείας, σφουγγαρίστρες, φαράσια, σκούπες, ξεσκονόπανα, σακούλες και σάκων απορριμμάτων. Τα προμηθευθέντα είδη αποτελούν ομοειδή αγαθά, τα οποία εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία αγαθών (κατηγορία γένους) είδη καθαριότητας και αφορούν, στο σύνολό τους, τις ανάγκες του Δήμου για καθαριότητα και ευπρεπισμό, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι οι επίμαχες συμβάσεις βαρύνουν διαφορετικούς υποκωδικούς του Δήμου, διότι οι συναφθείσες συμβάσεις δεν παρουσιάζουν ουσιαστική αυτοτέλεια, χωρίς προς τούτο να ασκεί επιρροή ο ισχυρισμός του Δήμου ότι η μία σύμβαση αφορά τον καθαρισμό των εσωτερικών χώρων των δημοτικών κτιρίων, ενώ  η άλλη τον καθαρισμό των εξωτερικών κοινόχρηστων χώρων, καθόσον κρίσιμο κριτήριο δεν είναι το πού θα χρησιμοποιηθούν τα υπό προμήθεια υλικά,  αλλά το είδος αυτών. 

 

Πράξη 105/2018 Κλιμ. Τμ. 4 ΕλΣυν

Προμήθεια υλικών καθαριότητας σε Περιφερειακή Ενότητα. Μη νόμιμη δαπάνη διότι δεν αιτιολογείται από κανένα έγγραφο της σύμβασης, η επιλογή της Αρχής να αναθέσει εν συνόλω (en bloc) το αντικείμενο της προμήθειας (34 είδη) και όχι κατά τμήματα, ήτοι με δυνατότητα ξεχωριστής προσφοράς ανά είδος ή ομάδα ειδών και με ανάλογη ανάλυση σε επιμέρους προϋπολογισμούς (ήτοι, ανά είδος ή ανά ομάδα ειδών), λαμβανομένου μάλιστα υπόψη ότι τα 34 προκηρυχθέντα είδη μπορούν, ως εκ της φύσης τους αλλά και τους κανόνες της αγοράς, να παρασχεθούν το καθένα αυτοτελώς χωρίς να επηρεάζει το καθένα την προμήθεια των υπολοίπων. Σημειωτέον μάλιστα ότι, ενόψει του ότι η δεύτερη υποψήφια (μολονότι δεν αναδείχθηκε μειοδοτούσα στο σύνολο των ειδών) υπέβαλε χαμηλότερη προσφορά σε σχέση με την ανάδοχο του διαγωνισμού σε 28 συνολικά από τα 34 είδη , εάν η Περιφέρεια είχε προχωρήσει στην ανάθεση της προμήθειας χωρίζοντας αυτή σε τμήματα, και συγκεκριμένα αν είχε παράσχει δυνατότητα υποβολής προσφοράς ανά είδος, θα είχε αποκομίσει για τα ανωτέρω 28 είδη όφελος της τάξης του 45%. Συγγνωστή πλάνη. 

 

950/2022 ΕΣ (ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ)

Ελεγκτικό Συνέδριο. Προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας. Υποδιαίρεση της σύμβασης σε τμήματα. Κώλυμα στην υπογραφή του σχεδίου σύμβασης προμήθειας και διανομής τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής. Πλημμέλεια της διαδικασίας, κωλύουσα τη υπογραφή της σύμβασης, η ανεπάρκεια της αιτιολογίας του αναθέτοντος ως προς την επιλογή του να μην υποδιαιρέσει τη σύμβαση σε κατ`ελάχιστον δύο τμήματα, τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής. Τα στοιχεία που παρέθεσε ο αναθέτων για να αιτιολογήσει τη σκοπιμότητα της ενιαίας δημοπράτησης αναδεικνύουν επαρκώς τα πλεονεκτήματα της προκριθείσας ενιαίας δημοπράτησης σε σχέση με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελεγχόμενης σύμβασης, και αποδεικνύουν ότι η διακριτική εξουσία αυτού ως προς την εν λόγω επιλογή ασκήθηκε εντός των νομίμων ορίων του άρθρου 59 του ν. 4412/2016, χωρίς να προκαλεί εκ προοιμίου αθέμιτο περιορισμό του ανταγωνισμού. Δέχεται τις προσφυγές.