4η Εβδομάδα Ιουλίου 2024
Νομοθεσία
ΘΕΜΑ : Πρόσβαση σε δημοσιευμένα στοιχεία και έγγραφα Δημόσιας Σύμβασης στο πλαίσιο ηλεκτρονικής διαγωνιστικής διαδικασίας μέσω ΕΣΗΔΗΣ Π&Υ
Στο πλαίσιο ηλεκτρονικής διαγωνιστικής διαδικασίας μέσω του ΕΣΗΔΗΣ Προμήθειες και Υπηρεσίες (Π&Υ), σύμφωνα με το έγγραφο 25754 ΕΞ 2024/17.07.2024 του Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, γνωστοποιείται ότι υλοποιήθηκε η δυνατότητα απευθείας πρόσβασης, μέσω ενός μοναδικού URL (ηλεκτρονική Διαδικτυακή διεύθυνση ιστοσελίδας), στα δημοσιευμένα στοιχεία και έγγραφα Δημόσιας Σύμβασης. Σύμφωνα με το εν λόγω έγγραφο κρίνεται σκόπιμο οι Αναθέτουσες Αρχές / Αναθέτοντες Φορείς, να συμπεριλαμβάνουν τη συγκεκριμένη πληροφορία, ήτοι το μοναδικό URL πρόσβασης στα στοιχεία και έγγραφα της Δημόσιας Σύμβασης, στα κείμενα των Διακηρύξεων που δημοσιεύουν όσον αφορά Προμήθειες και Υπηρεσίες, και να προβαίνουν στη σχετική ορθή καταχώρηση στις ηλεκτρονικές φόρμες (eForms) δημοσιότητας στο eNotices 2.
Συνημμένα
25754-ΕΞ-2024-17.07.2024 έγγραφο Υπ.-Ψηφιακής-Διακυβέρνησης
Νομολογία περί Ασφαλιστικών εισφορών – Μέρος Ι
ΕΑΑΔΗΣΥ Γνώμη Α45/2020
Οι προσφέροντες συμμετέχοντες θα πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης (όσον αφορά τη μη ύπαρξη λόγων αποκλεισμού ή την πλήρωση κριτηρίων ποιοτικής επιλογής) σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η αναθέτουσα αρχή υποχρεούται να προβεί στη σχετική επαλήθευση σε όλα τα αναφερόμενα χρονικά σημεία στο άρθρο, και επομένως μπορεί να αρκείται στο στάδιο υποβολής προσφοράς αιτήσεως συμμετοχής, σε όσα δηλώθηκαν με το ΕΕΕΣ. Η ρύθμιση κινείται στην ορθή κατεύθυνση, καθώς απλοποιεί τη διαδικασία απόδειξης των όρων συμμετοχής κατά τον χρόνο υποβολής των δικαιολογητικών κατακύρωσης, μειώνει τα διοικητικά βάρη και τις γραφειοκρατικές εμπλοκές που οφείλονται κατά κύριο λόγο σε αδυναμίες της δημόσιας διοίκησης όπως λ.χ. της αδυναμίας έκδοσης από τις αρμόδιες δημόσιες αρχές στο στάδιο της υποβολής δικαιολογητικών κατακύρωσης, πιστοποιητικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, τα οποία να καλύπτουν τον χρόνο υποβολής της προσφοράς ή αίτησης συμμετοχής.
ΣτΕ 982/2021
Στην διακήρυξη του επίμαχου διαγωνισμού δεν γίνεται καμία διάκριση μεταξύ διμηνιαίας και μηνιαίας φορολογικής ενημερότητας. Το πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας μηνιαίας διάρκειας (το οποίο χορηγείται όταν ο οικονομικός φορέας βρίσκεται κατά το χρόνο υποβολής της προσφοράς σε καθεστώς διακανονισμού/ρύθμισης τμηματικής καταβολής φορολογικών οφειλών) συνιστά, εξίσου, σε σχέση με το αντίστοιχο πιστοποιητικό διμηνιαίας διάρκειας, «επαρκή απόδειξη», κατά την έννοια του άρθρου 80 παρ. 2 του ν. 4412/2016, περί του ότι ο οικονομικός φορέας δεν εμπίπτει κατά την κρίσιμη περίοδο αναφοράς στον λόγο αποκλεισμού περί αθέτησης φορολογικών υποχρεώσεων ως προς όλες τις περιπτώσεις που καλύπτει η έκδοσή του (μη ληξιπρόθεσμες οφειλές, οφειλές τελούσες σε αναστολή ή ρύθμισης τμηματικής καταβολής). Εφόσον ο οικονομικός φορέας, με εγκατάσταση στην Ελλάδα, καλύπτεται κατά την κρίσιμη περίοδο αναφοράς, εν προκειμένω τον χρόνο υποβολής του ΕΕΕΣ, από το δημόσιο έγγραφο της φορολογικής ενημερότητας μηνιαίας διάρκειας, το οποίο βεβαιώνει ότι, κατά την ελληνική φορολογική νομοθεσία, αυτός θεωρείται ότι βρίσκεται σε κατάσταση νόμιμης «τακτοποίησης» των φορολογικών του υποχρεώσεων, δεν δύναται να θεωρηθεί ότι υποβάλλει ανακριβή στοιχεία στο ΕΕΕΣ, απαντώντας αρνητικά (συμπληρώνοντας το πεδίο “ΟΧΙ”) στο βασικό ερώτημα του εν λόγω εγγράφου ως προς το εάν έχει ανεκπλήρωτες υποχρεώσεις όσον αφορά την καταβολή φόρων, προκειμένου, μέσω της εν λόγω αρνητικής απαντήσεως, να δηλώσει επίσημα ότι δεν συντρέχει στο πρόσωπό του ο λόγος αποκλεισμού περί αθέτησης φορολογικών υποχρεώσεων. Μη νομίμως η ΑΕΠΠ έκρινε με την προσβαλλόμενη απόφαση ότι η αιτούσα έπρεπε να αποκλεισθεί από τον διαγωνισμό λόγω εσφαλμένης και ανακριβούς συμπλήρωσης του ΕΕΕΣ. Ακυρώνει την 1178/2020 απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.