2η Εβδομάδα Απριλίου 2024

Νομοθετικά θέματα

Αναπροσαρμογή τιμής συντελεστή (τκ) ΚΠΑ Μελετών και Υπηρεσιών έτους 2024

Σύμφωνα με το έγγραφο Δ11/91366/28.03.2024 Υπ. Υποδομών και Μεταφορών  η τιμή του συντελεστή (τκ) για τον προσδιορισμό της προεκτιμώμενης αμοιβής του Κανονισμού Προεκτιμώμενων Αμοιβών (ΚΠΑ) Μελετών και Υπηρεσιών για το 2024 αναπροσαρμόζεται σε (τκ) =1,399. Η εν λόγω τιμή λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη και για τις προκηρύξεις που εγκρίνονται μετά τις 20-03-2024

Συνημμένα

Δ1191366-28.03.2024-2_Υπ.-Υποδομών-και-Μεταφορών

 

Νομολογία - Καθήκοντα υπηρετούντος προσωπικού – Μέρος ΙΙ

Στο σημερινό ΕΔ παρουσιάζουμε σειρά Αποφάσεων – Πράξεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίθηκαν νόμιμες Αποφάσεις ανάθεσης υπηρεσιών σε ιδιώτες λόγω μη δυνατότητας κάλυψης τω εν λόγω υπηρεσιών από το υπηρετούν στον αιτούντα φορέα προσωπικό.

Ανάθεση παροχής υπηρεσιών για την εφαρμογή του GDPR

ΕλΣυν Πράξη 3/2020 Κλιμ. Τμ. 7

Με τα δεδομένα αυτά, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, καθόσον αναλύεται ο τρόπος υπολογισμού της προϋπολογιζόμενης δαπάνης των επιμέρους εργασιών και παραδοτέων της σύμβασης. Εξάλλου, οι προσφερόμενες από την ανάδοχο υπηρεσίες δεν εντάσσονται στις αρμοδιότητες της ομάδας εργασίας, η οποία συγκροτήθηκε μόνο για την υποστήριξη του έργου της και για την παρακολούθηση της υλοποίησης της σύμβασης. Η ενασχόληση με το αντικείμενο της ελεγχόμενης υπηρεσίας προϋποθέτει εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία στη νομοθεσία της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και στον νέο ευρωπαϊκό κανονισμό …/2016 (GDPR), τις οποίες δεν διαθέτει το προσωπικό του Δήμου, μέλη του οποίου απαρτίζουν την ως άνω ομάδα. Επιπλέον, οι ανατεθείσες υπηρεσίες συνιστούν συμβουλευτικές υπηρεσίες και όχι μελέτη, ώστε να έχει πεδίο εφαρμογής το άρθρο 209 παρ.4 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Τέλος, ενόψει του ότι η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 6 μήνες από την ημερομηνία ανάρτησής της στο ΚΗΜΔΗΣ(27.12.2018), εμπροθέσμως, οι εργασίες της α΄ φάσης της σύμβασης παραλήφθηκαν στις 8.3.2019. Νόμιμη δαπάνη.

Παροχή υπηρεσιών «καταγραφής υγειονομικής κατάστασης και προτάσεις βελτίωσης υγειονομικής ασφάλειας των πηγών ύδρευσης του Δήμου»

ΕλΣυν Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 30/2020

Η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη. Ειδικότερα, οι ανατεθείσες υπηρεσίες δεν εντάσσονται στην επισκευή, συντήρηση και καλή λειτουργία των υδραυλικών έργων ύδρευσης που αποτελούν καθήκοντα του προσωπικού του Δήμου αλλά αποτελούν ειδικό αντικείμενο που έγκειται στον έλεγχο της ποιότητας και ασφάλειας των πηγών από τις οποίες αντλεί την υδροδότησή του ο Δήμος και σε προτάσεις βελτίωσης της υγειονομικής ασφάλειάς τους, διενεργείται δε από εξειδικευμένους επαγγελματίες με γνώσεις των δυνητικών πηγών ρύπανσης και δυνατότητα αναγνώρισής τους στο πεδίο, σε συνδυασμό με γνώση και εμπειρία στην πιθανότητα ρύπανσης ή μόλυνσης των πηγών. Ως εκ τούτου οι υπηρεσίες αυτές νομίμως ανατέθηκαν σε τρίτο. Περαιτέρω, στον προϋπολογισμό της μελέτης προσδιορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της τιμής μονάδος, ήτοι του προβλεπόμενου κόστους για την κάθε πηγή ξεχωριστά σε σύνολο εξήντα ενός (61) πηγών, καθόσον συμπληρώνεται από ανάλυση με βάση τις ώρες που απαιτούνται για την επιτόπια καταγραφή των υγειονομικών συνθηκών κάθε πηγής καθώς και η τιμή μονάδας της κάθε ανθρωποώρας. Νόμιμη δαπάνη.

Παροχή υπηρεσιών «καταγραφής υγειονομικής κατάστασης και προτάσεις βελτίωσης υγειονομικής ασφάλειας των πηγών ύδρευσης του Δήμου»

ΕλΣυν Πράξη 30/2020 Κλιμ. Τμ. 7

Η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη. Ειδικότερα, οι ανατεθείσες υπηρεσίες δεν εντάσσονται στην επισκευή, συντήρηση και καλή λειτουργία των υδραυλικών έργων ύδρευσης που αποτελούν καθήκοντα του προσωπικού του Δήμου αλλά αποτελούν ειδικό αντικείμενο που έγκειται στον έλεγχο της ποιότητας και ασφάλειας των πηγών από τις οποίες αντλεί την υδροδότησή του ο Δήμος και σε προτάσεις βελτίωσης της υγειονομικής ασφάλειάς τους, διενεργείται δε από εξειδικευμένους επαγγελματίες με γνώσεις των δυνητικών πηγών ρύπανσης και δυνατότητα αναγνώρισής τους στο πεδίο, σε συνδυασμό με γνώση και εμπειρία στην πιθανότητα ρύπανσης ή μόλυνσης των πηγών. Ως εκ τούτου οι υπηρεσίες αυτές νομίμως ανατέθηκαν σε τρίτο. Περαιτέρω, στον προϋπολογισμό της μελέτης προσδιορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της τιμής μονάδος, ήτοι του προβλεπόμενου κόστους για την κάθε πηγή ξεχωριστά σε σύνολο εξήντα ενός (61) πηγών, καθόσον συμπληρώνεται από ανάλυση με βάση τις ώρες που απαιτούνται για την επιτόπια καταγραφή των υγειονομικών συνθηκών κάθε πηγής καθώς και η τιμή μονάδας της κάθε ανθρωποώρας.Νόμιμη δαπάνη.