1η Εβδομάδα Σεπτεμβρίου 2023

 Απάντηση σε ερώτημα συνδρομητή

ΘΕΜΑ: Ευθύνη Προέδρου της Επιτροπής   Παραλαβής έργου Δικαίωμα άρνησης υπογραφής

Ερώτηση:

Ποια είναι η ευθύνη του Προέδρου της Επιτροπής   Παραλαβής έργου?

Γίνεται άρνηση υπογραφής όταν ανήκω σε διαφορετικό φορέα (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης) και με ορίζει το δημοτικό συμβούλιο πρόεδρο επιτροπής παραλαβής δημοτικού σχολείου, για το οποίο δεν γνωρίζω τίποτα.

Απάντηση:

Σύμφωνα με την παρ. 3. Άρθρου 172 Ν. 4412/2016 («Παραλαβή - Εξουσιοδοτική διάταξη¨), για τη διενέργεια της παραλαβής η προϊσταμένη αρχή ορίζει, τουλάχιστον (3) μήνες πριν από την πάροδο της προθεσμίας υποχρεωτικής συντήρησης του έργου, επιτροπή παραλαβής, ύστερα από εισήγηση της διευθύνουσας υπηρεσίας. Η επιτροπή είναι πενταμελής και αποτελείται από: α) τρεις (3) τεχνικούς υπαλλήλους με τους αναπληρωτές τους, με ειδικότητες σχετικές με το αντικείμενο της σύμβασης που ανήκουν στον φορέα κατασκευής ή και σε άλλους φορείς, κατ` επιλογή της Προϊσταμένης Αρχής, πλην του Προέδρου που προέρχεται υποχρεωτικά από άλλη αναθέτουσα αρχή και β) δύο (2) εκπροσώπους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) ή του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΓΕΩ-ΤΕΕ) σε περιπτώσεις αμιγώς γεωτεχνικών έργων, που ορίζονται με τους αναπληρωτές τους, κατόπιν αιτήματος της Προϊσταμένης Αρχής, εντός είκοσι (20) ημερών, από την υποβολή του αιτήματος. ………………

Όταν ο φορέας που πρόκειται να χρησιμοποιήσει το έργο είναι άλλος από την υπηρεσία που το κατασκευάζει, ένας εκ των τριών (3) τεχνικών υπαλλήλων ορίζεται από τον φορέα που θα χρησιμοποιήσει το έργο. ……….

Οι εκπρόσωποι του ΤΕΕ ή του ΓΕΩΤΕΕ, αντιστοίχως, και ο πρόεδρος της επιτροπής δικαιούνται για τη διενέργεια της παραλαβής ιδιαίτερη αμοιβή, η οποία καταβάλλεται από τις πιστώσεις του έργου. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, καθορίζονται οι αμοιβές των μελών της επιτροπής παραλαβής, ανά συνεδρίαση και αναλόγως με το οικονομικό αντικείμενο του έργου και τις τεχνικές δυσχέρειες της παραλαβής.

Παρ. 4: Η επιτροπή παραλαβής συνέρχεται και παραλαμβάνει, με πρωτοβουλία και ευθύνη του προέδρου της. Για την παραλαβή συντάσσεται πρωτόκολλο που υπογράφεται από όλα τα μέλη της επιτροπής, από τον τελευταίο επιβλέποντα που παρίσταται κατά τη διενέργειά της και από τον ανάδοχο που παραδίδει το έργο. Αν υπάρξει αδυναμία υπογραφής από τον πρόεδρο ή μέλος της επιτροπής ή τον επιβλέποντα, το πρωτόκολλο υπογράφεται από τους υπόλοιπους με μνεία των λόγων της αδυναμίας υπογραφής.

Σύμφωνα με την 282/2017 ΓΝΜΔ ΝΣΚ «Άρνηση εκτέλεσης καθηκόντων δημοσίου υπαλλήλου ως μέλους συλλογικού οργάνου - Συγκρότηση και λειτουργία Επιτροπής» (σκέψη 18), το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Τμήμα Α`) γνωμοδοτεί, κατά πλειοψηφία, ως εξής: Η αναπλήρωση της αρνουμένης να εκτελέσει τα καθήκοντά της, προέδρου της «Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής προμηθειών και υπηρεσιών εθιμοτυπικών δαπανών» του Υπουργείου Εξωτερικών, με το ήδη ορισθέν αναπληρωματικό μέλος δεν είναι επιτρεπτή.

Συμπληρωματικές διατάξεις

Αναφέρονται στην «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» . ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 2690 / 1999 (ΦΕΚ Α' 45/9.3.1999). Οι διατάξεις του Κώδικα αυτού εφαρμόζονται στο Δημόσιο, στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και στα άλλα νομικά πρόσωπα δημόσιου δικαίου, εκτός αν άλλως ορίζεται σε επιμέρους διατάξεις.

Από αυτόν δέστε κυρίως τα Άρθρα:

  • 13 («Συγκρότηση»)
  • 14 («Σύνθεση - Συνεδριάσεις – Λειτουργία») και
  • 15 («Αποφάσεις»)