3η Εβδομάδα Μαϊου 2023

 

Νομοθεσία

Νομοθεσία - Εγκύκλιος ΥΠΟΙΚ. οικ. 78366 ΕΞ 2023/19.05.2023

Σε συνέχεια της αριθ. ΚΥΑ 52445 ΕΞ2023/4-4-2023 (ΦΕΚ τεύχος Β’/2385/12-4-2023, - διόρθωση σφαλμάτων στο ΦΕΚ Β.3061/9-5-2023) εκδόθηκε η εγκύκλιος Υπ. Οικ. οικ. 78366 ΕΞ 2023/19.05.2023. Με την εν λόγω Εγκύκλιο παρέχονται διευκρινίσεις για την ορθή εφαρμογή των διατάξεων τόσο της ανωτέρω ΚΥΑ όσο και των διατάξεων των άρθρων 158-160 του ν.4972/2022 (Α. 181) που αφορά στην εναρμόνιση του εθνικού πλαισίου με την οδηγία 2014/55/ΕΕ σχετικά με την Υποχρέωση υποβολής ηλεκτρονικών τιμολογίων από τους οικονομικούς φορείς στο πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων.

Συνημμένα

ΥΠΟΙΚ. οικ. 78366 ΕΞ 202319.05.2023

 

Νομολογία

Νομολογία – Εναλλακτικές προσφορές σε ΔΣ προμήθειας λεωφορείων με χρηματοδοτική μίσθωση

Απόφαση 497/2021 Τμήμα 7

Δεν συντρέχει, εν προκειμένω, περίπτωση υποβολής περισσοτέρων προσφορών, κύριων ή εναλλακτικών, εκ μέρους της εταιρείας Τούτο δε, πρωτίστως, διότι, εφόσον η ίδια η διακήρυξη δεν απαγόρευε την υποβολή προσφοράς για διαφορετικά μοντέλα του ίδιου τύπου λεωφορείων, η υποβληθείσα από την ως άνω εταιρεία προσφορά δεν συνιστά προσφορά για πλείονα του ενός είδη, αφού ως «είδος», στη συγκεκριμένη περίπτωση, νοείται το 12μετρο κανονικό ή το 18μετρο αρθρωτό λεωφορείο. Ούτε, όμως, και η διαφοροποίηση του προσφερόμενου μοναδιαίου μισθώματος, ανάλογα με το μοντέλο του λεωφορείου του ίδιου τύπου, συνιστά είτε εναλλακτική προσφορά, δηλαδή παραλλαγή μίας βασικής κύριας προσφοράς, είτε υποβολή περισσοτέρων κύριων προσφορών, αλλά έπεται λογικώς των διαφορετικών τεχνικών χαρακτηριστικών που είναι όμως σύμφωνα με τα απαιτούμενα από τη διακήρυξη, του κατασκευαστικού οίκου, του διαφορετικού έτους κατασκευής και κατά συνέπεια του διαφορετικού κόστους συντήρησης των προσφερόμενων μοντέλων λεωφορείων, στοιχεία τα οποία όφειλε να συνεκτιμήσει ο υποψήφιος κατά τη διαμόρφωση της προσφοράς του. Η ίδια, εξάλλου, η διακήρυξη δεν απαγόρευε την υποβολή διαφορετικού μοναδιαίου, δηλαδή ανά μονάδα λεωφορείου, μηνιαίου μισθώματος ανάλογα με το μοντέλο του ίδιου τύπου, αφού, σε αντίθεση προς τα κριθέντα με την προσβαλλόμενη Πράξη, σε κανένα σημείο αυτής δεν αναφέρεται ότι απαιτείται η υποβολή ενός (ενιαίου) μοναδιαίου μισθώματος για κάθε τύπο λεωφορείων, δηλαδή του ίδιου μισθώματος ανά τύπο, ανεξαρτήτως του μοντέλου του λεωφορείου. Ανακαλεί την 50/2021 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου.

 

Νομολογία – Προγραμματική Σύμβαση με Αναπτυξιακό Οργανισμό

Απόφαση 917/2021 Τμήμα 7

Προγραμματική Σύμβαση με Αναπτυξιακό Οργανισμό για την παροχή υποστήριξης κατά την άσκηση αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου …. Δεν ανακαλείται η 8/2021 Πράξης της αναπληρώτριας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στη 2η Υπηρεσία Επιτρόπου Περιφερειακής Ενότητας ΧΧΧ.