Διαδικασία άσκησης ένστασης

1111/2019 ΑΠ

Προσφυγή αναδόχου δημοσίου έργου για ακύρωση της απόφασης έκπτωσης του από τη σύμβαση αλλά και των αποφάσεων του ΔΣ του φορέα του έργου με τις οποίες απορρίφθηκαν η ένσταση και η αίτηση θεραπείας του κατά της ιδίας απόφασης. Λόγοι έκπτωσης αναδόχου από σύμβαση έργου κατά Ν. 3669/2008. Τηρούμενη διαδικασία προς τούτο. Κατά της ως άνω απόφασης ο ανάδοχος δύναται να ασκήσει ένσταση επί της οποίας εκδίδεται απόφαση εντός δεδομένης προθεσμίας. Στο μεσοδιάστημα αναστέλλεται η ισχύς της απόφασης έκπτωσης. Σύσταση κατά Ν. 2229/1994 και συγκεκριμένα διά σχετικών υπουργικών αποφάσεων, ανωνύμων εταιρειών με αντικείμενο την εκτέλεση δημοσίων έργων με προϋπολογισμό άνω των 25.000.000.000 δρχ. Φύση αυτών που εξυπηρετούν μεν το δημόσιο συμφέρον αλλά λειτουργούν κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας και δεν αποτελούν φορείς του Δημοσίου που αποτελεί τον μοναδικό τους μέτοχο. Η εκτέλεση από αυτές των σχετικών έργων και μελετών αλλά και των απαιτούμενων συμβάσεων προμήθειας ρυθμίζονται από τους οικείους κανονισμούς τους που αφής στιγμής εγκριθούν από τον αρμόδιο υπουργό και δημοσιευθούν νομίμως αποκτούν ισχύ νόμου και κατισχύουν ως ειδικότερες της νομοθεσίας για τα δημόσια έργα και τις κρατικές προμήθειες. Στις ρυθμίσεις των άνω κανονισμών εμπίπτει και η ενδικοφανής διοικητική προδικασία επίλυσης διαφορών από δημόσια έργα. Νόμιμη η πρόβλεψη στους ανωτέρω κανονισμούς πως η ένσταση του αναδόχου κατά της απόφασης έκπτωσης του θα κρίνεται από το ΔΣ του φορέα του έργου επιτελούντος και χρέη Τεχνικού Συμβουλίου χωρίς να απαιτείται αυτοτελής συμβουλευτική γνώμη του τελευταίου παρά μόνο επί της κρίσεως της αντίστοιχης αιτήσεως θεραπείας του αναδόχου. Ορισμένο και βάσιμο λόγου αναίρεσης για έλλειψη νόμιμης βάσης της απόφασης όπως επί αντιφατικών αιτιολογιών αυτής κατ΄ άρθρο 559αρ. 19 ΚΠολΔ. Ορθώς το εφετείο απέρριψε την προσφυγή της αναιρεσείουσας. Απορρίπτει αναίρεση κατά της 216/2016 απόφασης του Εφετείου Θεσσαλονίκης.